پری دریایی
You Are Always In My Heart
 
 
شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:12 ::  نويسنده : پری

 

دروازه ابر، پارک هزاره، شیکاگو، ایلینویز، ایالات متحده


 

بودا بزرگ، وکسی در استان جیانگ سو، جمهوری خلق چین


مجسمه بوسه، سان دیگو، ایالات متحده


جانور نوتردام در پاریس، فرانسه


اودسا، اوکراین


 

مجسمه شیر بزرگ در میدان ترافالگار، لندن، انگلستان واقع شده


 

سان استبان، بوداپست، مجارستان






شارژ گاو، منهتن شهر نیویورک، ایالات متحده


 

مجسمه آدم و حوا ، توکیو، ژاپن


 

مجسمه Gatotkaca، بالی، اندونزی




پل اژدها، لیوبلیانا، اسلوونی




 

مسیح نجات دهنده، ریودوژانیرو، برزیل


 

مجسمه آزادی، جزیره آزادی، نیویورک، ایالات متحده


کارگر زن Kolkhoz و نمایشگاه مرکز روسیه، مسکو، روسیه

 



شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:8 ::  نويسنده : پری



 

هر بار شما به خود قول می‌دهید امسال عادت بدتان را ترک می‌کنید ولی بعد از ساعت‌هایی آن عادت دوباره به سراغتان می‌آید اما یک خبر خوب برایتان داریم؛ تمام آنها گاهی انقدرها هم بد نیستند...

در اینجا به 10 عادت بد که محققان می‌گویند ممکن است به نفع سلامت شما تمام شود، اشاره می‌کنیم:

 

1.نیشخند‌زدن:

بیشتر ما عاشق نیشخند زدن هستیم. مثلا وقتی با نیشخند در مورد ارتباط عاطفی یک همکار یا مجموعه‌ای از رفتارها و انتخاب‌های کسی اظهارنظر می‌کنیم. این نیشخند‌زدن‌ها نه‌تنها باعث می‌شود بیشتر در مورد خصوصیات افرادی که دوروبر ما هستند بدانیم، بلکه خندیدن با دیگران هورمون‌های مفیدی را در بدن آزاد می‌کند تا از استرس و اضطراب خلاص شویم و این، حس خوشایندی در ما به وجود می‌آورد.

 

2.افراط در مصرف قهوه:

اگرچه نوشیدن زیاد قهوه می‌تواند برای سلامت مضر باشد، ولی یک قهوه سبک و باکیفیت و گرم، می‌تواند مفید هم باشد. مصرف به اندازه و متعادل قهوه (نه بیشتر از 3 فنجان در طول روز)، باعث می‌شود کافئین، متابولیسم بدن را سرعت ‌بخشد و توان تحمل ورزش‌های روزانه را افزایش ‌دهد حتی ریسک ابتلا به سنگ‌های کلیوی را کاهش می‌دهد.

نتایج مطالعه‌‌ای که در موسسه درمانی هاروارد انجام گرفته، ثابت كرده است زنانی که بیش از 2 فنجان قهوه در طول روز مصرف می‌کنند، کمتر افسرده می‌شوند و حتی نوشیدن 3 فنجان قهوه در روز، خطر ابتلا به دیابت را کم می‌کند.

 

3.پرجنب‌وجوش بودن 

جنب‌و‌جوش معلمان مدرسه را عاصی می‌كند اما نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد این كار حداقل برای بزرگسالان سودمند است. جنب‌وجوش کمک می‌کند وزن اضافی بدن خود را کم کنید.

 

4.غرولند کردن:

غرولند‌ معقولانه و شایسته‌ نیست، اما مطالعه‌ها نشان داده که در موقعیت‌های معین ممکن است واقعا خوب هم باشد. براساس تحقیقی، غرولندکردن هنگام كار نه‌تنها باعث می‌شود کارمندان بتوانند با استرس‌ها كنار بیایند، بلکه همبستگی بین آنها را هم بیشتر می‌کند در ضمن می‌تواند برای رهایی کوتاه‌مدت از درد یا تجربه‌های تلخ قبلی هم موثر واقع شود.

 

5.زیاد دوش‌گرفتن:

اگر فراموش کنید دوش بگیرید، ممکن است هیچ دوستی پیدا نکنید ولی اگر از آن افرادی هستید که مرتب در حال دوش گرفتن هستند، به سلامت خودتان و محیط اطرافتان كمك می‌کنید. شستشوی روزانه نه‌تنها پوست را از چربی‌های طبیعی که باعث انعطاف‌پذیری و مرطوب‌ماندن آن می‌شود، پاک می‌کند بلکه باکتری‌های خوبی که باعث پیشگیری از بیماری‌ می‌شود نیز از بین می‌برد بنابراین اگر تصمیم به ترک این عادت گرفته‌اید، روزی را که بیرون از خانه نبوده‌اید، انتخاب کنید.

 

6.عصبانی‌شدن:

خیلی از ما معتقدیم «عصبانیت» درنهایت باعث شرمندگی می‌شود. این یک حقیقت است که هیچ‌کس نمی‌خواهد اوقاتش را با شخصی که همیشه خونسردی‌اش را از دست می‌‌دهد و داد و فریاد می‌‌كند، بگذراند اما نتایج تحقیقات نشان داده که «عصبانیت» می‌تواند در حقیقت برای سلامت خوب باشد و بروز هیجان‌ها آثار استرس را کم می‌کند. براساس یافته‌های محققان سوئدی، در افرادی که رفتار درستی در محل كار ندارند و عصبانیتشان را در برابر برخوردهای ناعادلانه در محیط کار مهار می‌کنند، ریسک ابتلا به حمله قلبی دو برابر است.

 

7.حمام‌آفتاب:

در سال‌‌های اخیر، ‌عقیده این بوده که باید خودمان را در مقابل نور خوشید بپوشانیم تا از سرطان پوست در امان بمانیم ولی بیشتر کارشناسان می‌گویند استفاده کم‌ و متناوب از نورخورشید، مفید است! در انگلیس که کمبود ویتامین D فراگیر است، گروه‌های امدادگر و خیریه بیانیه‌ای را منتشر کرده‌اند که در آن توصیه شده هر فردی باید در نیمروز (ظهر)، 10 دقیقه بدون هیچ پوشش ضدآفتابی از نورآفتاب بهره‌مند شود تا از ریسک ابتلا به بیماری‌های کمبود ویتامین D در امان باشد (مثل راشیتیسم). طبق برخی مطالعه‌ها، ویتامین D که به‌وسیله نورخورشید تامین می‌شود، می‌تواند از ابتلا به سرماخوردگی و تب جلوگیری کند. محققان تاکید کرده‌اند افراد باید بعد از 10 دقیقه، خود را بپوشانند و پوست هرگز نباید در انتهای روز قرمز شود.

 

8.بیش از اندازه در رختخواب ماندن:

اگر از خوابیدن (استراحت) آخر هفته احساس گناه می‌کنید، بهتر است این احساس را كنار بگذارید. براساس نتایج تحقیقات علمی، خواب می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر عمر کنید و از طرفی به حفظ حافظه و کم شدن استرس هم کمک می‌کند و اگر به اندازه کافی استراحت نکنید، احتمال بروز حوادث نامطلوب مثل تصادف، خطرهای ایمنی در کارخانه‌ها و...بیشتر می‌شود یا باعث افزایش وزن و ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی خواهد شد. علاوه بر این، به تاخیر انداختن خروج از رختخواب در صبحگاه و بستن ‌چشم‌ها فوایدی برای سلامت دارد چون طبق تحقیقات به عمل آمده، تمرین‌های سخت ورزشی در صبح زود می‌تواند باعث به خطر انداختن سیستم ایمنی شود.

 

9.پرداختن به علایق:

اگر چه علاقه به مصرف غذاهای آماده، سلامت تغذیه شما را از بین می‌برد ولی خوردن یک خوراكی لذت‌بخش و خلاف قوانین تغذیه‌ نه‌تنها شادمانی‌تان را زیاد می‌کند، بلکه باعث می‌شود به رژیم‌غذایی خود ادامه دهید. بسیاری از افراد به خوردن غذاهایی که برایشان ممنوع است، راغب می‌شوند. هیچ اشکالی ندارد اگر کمی نسبت به آنچه باعث کم شدن اشتیاقتان می‌شود، علاقه نشان دهید به‌خصوص اگر محدودیت‌های سخت رژیمی دارید این اشتیاق می‌تواند علامتی از کمبود موادمغذی در رژیمتان باشد.

 

10 رویاپردازی:

بسیاری از ما رویاهای روزانه را معادل با تنبلی یا از زیر کار دررفتن می‌دانیم در صورتی که تحقیقات نشان می‌دهد که اجازه‌دادن به سرگردا‌ن‌بودن ذهن می‌تواند توانایی‌ حل مشکلات را بالا ببرد و باعث ‌شود قسمتی از مغز که مخصوص حل مشکل است، خیلی بیشتر از بخشی که تمرکز بر فعالیت‌های روتین (معمولی) دارد، فعال شود. رویاپردازی علاوه بر اینکه باعث می‌شود زمان انجام وظایف روزمره را افزایش دهید، این توانایی را به شما خواهد داد که این فعالیت‌ها را در بین سایر مشکلات مهم زندگی‌تان جای دهید.



دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 9:54 ::  نويسنده : پری

 

 

 

 

 



دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 9:52 ::  نويسنده : پری

اندیشه فغان است و فغانی گذران است

                                             دلدادگی و عشق همه وهم جهان است

گو  دلبر  شیدا  که  گر  آیی  تو  بر ما

                                             هیزم زتنم هست و دو آتش ز میان است

جز وسوسه و شهوت ما سیتره ای نیست

                                             گوپاکی این دل که کجارفت و نهان است

درد  غمِِِ  دلدادگی  و  چشم ِ   دو   گریان

                                              پوچ است و همه ریشه ما.....

.



دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 9:40 ::  نويسنده : پری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:11 ::  نويسنده : پری

در حقیقت ادعای رژیم‌های با كالری منفی و مواد غذایی چربی‌سوز بر این اساس است كه این دسته از مواد غذایی ضمن آن‌كه كالری پایینی دارند، بیشتر انرژی آن‌ها صرف هضم و جذب می‌شود.

در نتیجه خوردن آن‌ها نه تنها كالری به بدن اضافه نمی‌كند بلكه مقداری انرژی نیز برای متابولیسم آن‌ها از ذخایر انرژی بدن گرفته می‌شود و برخی در ادامه نیز چنین نتیجه‌گیری كرده‌اند كه هر چقدر بخواهید می‌توانید از این مواد غذایی مصرف كنید و همچنان وزن خود را كاهش دهید.




 
سیب، میوه سلامت 
  •   خودش شكم دارد ولی شكم شما را كوچك می‌كند
اگر برنامه‌ غذایی‌تان را به‌ گونه‌ای تنظیم كنید كه روزانه یك سیب بخورید، سخت‌تر چاق می‌شوید. مثلا افرادی كه قبل از هر وعده غذایی خود یك سیب گاز می‌زنند كالری كمتری دریافت می‌كنند. علاوه بر این‌ها سیب حاوی آنتی‌اكسیدان‌هایی است كه به فرآیندهای سوخت و ساز بدن كمك می‌كند و مانع شكم آوردن می‌شود.

اگر به‌دنبال یك میان‌وعده كم‌كالری هستید، حتما سیب را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.




 
تخم‌مرغ، بهترین سیر كننده
  •   كوچك اما پر از پروتئین
تخم‌مرغ به دلیل داشتن پروتئین زیاد به شما كمك می‌كند احساس سیری داشته باشید و از خوردن غذا در میان‌وعده‌ها پرهیز كنید. در یك تحقیق انجام شده در چند مركز به‌صورت همزمان در ایالات متحده مشخص شده است، زنانی كه هر روز صبح یك عدد تخم‌مرغ نیمرو به همراه 2 نان تست مصرف می‌كنند نسبت به افرادی كه همان میزان كالری را از سایر مواد غذایی دریافت می‌كنند بیشتر احساس سیری كرده و در طول روز كمتر غذا می‌خورند. همچنین مشخص شده است كه تخم‌مرغ نقش مهمی در حفظ قندخون داشته و به حفظ احساس سیری كمك می‌كند.




 
فلفل، كاهنده حجم چربی
  •   تند و تیز بخورید
اگر عاشق غذاهای تند هستید این مژده را به شما می‌دهم كه می‌توانید با خیال راحت هر چقدر می‌خواهید غذاهای تند و تیز بخورید. تحقیقات نشان داده‌، تركیبی به اسم كاپسسین در داخل فلفل است كه علاوه بر خاصیت آنتی‌اكسیدانی‌اش تاثیر فوق‌العاده‌ای در كاهش حجم چربی در افراد چاق دارد. این تركیب باعث افزایش سوخت‌وساز در بدن می‌شود. در حقیقت احساس داغی در فرد، از روشن شدن موتور سوخت‌وساز بدن است كه اینگونه نمود پیدا می‌كند.



نان و سركه معجزه می كند
  •   نان خالی نخورید!
در تحقیقاتی كه در كشور سوئد انجام شده مشخص شده است، افرادی كه نان همراه سركه استفاده كرده‌اند از افرادی كه نان خالی خورده‌اند دیرتر احساس گرسنگی كرده‌اند. محققان دلیل این امر را اینگونه توضیح می‌دهند كه سركه به دلیل داشتن اسید استیك موجب می‌شود كه مرحله انتقال غذا از معده به روده‌های كوچك طولانی‌تر شود در نتیجه باعث می‌شود، ما بیشتر احساس سیری كنیم. همچنین سركه در متعادل نگاه داشتن میزان قندخون پس از خوردن مواد غذایی حاوی قند و كربوهیدرات بالا مثل نان، كمك می‌كند.




 
آووكادو، میوه‌ای با چربی سالم
  •   پرچرب اما لاغر كننده 
شاید با خود فكر كنید چون آووكادو میوه چربی است حتما چاق‌كننده نیز هست اما باید بگوییم اشتباه می‌كنید؛ آووكادو- در هرعدد 29 گرم چربی دارد - یكی از خوراكی‌های لاغركننده است. تحقیقات نشان می‌دهند، چربی اشباع شده و سالم این میوه در شما احساس سیری ایجاد می‌كند به همین دلیل می‌توانید از این میوه همراه مخلفات دیگر به‌عنوان یك وعده غذایی سالم استفاده كنید.



گریپ‌فروت، كاهنده فشار و قندخون
  •   چربی‌ها را می‌سوزاند
گریپ‌فروت سرشار از ویتامین C است و سطح انسولین را در خون پایین می‌آورد و باعث كاهش فشار و قند خون می‌شود علاوه بر این‌ها باعث سوخت چربی در بدن می‌شود؛ در واقع این میوه بدن شما را مجبور می‌كند كالری‌ها را به انرژی تبدیل كرده و مصرف كند. اگر تحت درمان برای بیماری خاصی هستید در مورد مصرف گریپ‌فروت با دكتر خود مشورت كنید زیرا مصرف این میوه با بعضی از داروها تداخل دارد.




 
روغن زیتون، سالم ترین روغن دنیا
  • با این روغن سیر می شوید
روغن زیتون همانند آووكادو نیز یكی از چربی‌های سالمی است كه می‌تواند در شما احساس سیری ایجاد كرده و اشتها را تا حدی كنترل كند. روغن زیتون سیستم هضم را در بدن تقویت كرده و به بدن شما كمك می‌كند بیشتر چربی بسوزاند. تحقیقاتی که در كشور استرالیا روی 12 زن در سنین پس از یائسگی انجام شد، نشان می دهد مصرف روغن زیتون در وعده غذایی صبحانه به كاهش وزن آن‌ها كمك كرده است. درصورت تمایل می توانید از روغن زیتون در سالادها نیز بهره ببرید.



آب، منظم كننده سوخت و ساز بدن
  •    یك شكم پر كن بدون كالری
باور كنید نوشیدن آب می‌تواند به كاهش وزن شما كمك كند به‌خصوص اگر خودتان را ملزم كنید كه حتما روزی 8 لیوان آب بنوشید چون در این صورت سوخت و ساز بدن به مقدار 03درصد افزایش می یابد. نوشیدن زیاد آب موجب كاهش اشتها هم می‌شود، علاوه بر این‌ها آب موجب دفع سدیم و سموم از بدن نیز می‌‌شود. براساس تحقیقات به‌نظر می‌رسد، معمولا احساس تشنگی به اشتباه به احساس گرسنگی تعبیر می‌شود. درصورتی که احساس گرسنگی کردید، یك لیوان آب بنوشید و اگر كمی بعد از آن باز احساس گرسنگی داشتید به رفع گرسنگی اقدام كنید. آب یكی از پارامترهای مهم در كاهش اشتها و در نتیجه جلوگیری از پرخوری است.




 
بروكلی، یك سالاد چربی‌سوز
  •   یك فیبر مناسب و حجیم
این روزها در بیشتر سالادها ردپایی از كلم بروكلی به چشم می‌خورد؛ بروكلی سرشار از كلسیم و ویتامین C، ویتامین A و فیبر است. این سبزی با چربی‌ها مقابله كرده و حاوی موادی است كه سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و بدن را در برابر بیماری‌ها محافظت می‌كند. بروكلی باعث سوخت‌وساز بهتر بدن شده و در نتیجه بدن كالری بیشتری می‌سوزاند. كلم‌ بروكلی بهتر است به شكل خام یا بخارپز مصرف شود؛ این ماده غذایی یك فیبر مناسب و حجیم به شمار می‌رود.



لبنیات را فراموش كنید
  •   كم چربش بهتر است
نتیجه پژوهشی كه در مجله تغذیه ایالات متحده منتشر شده‌ نشان می‌دهد، زنانی كه روزانه شیر یا پنیر مصرف می‌كنند كمتر مستعد چاقی هستند. به همین دلیل حتما در برنامه غذایی خود یكی از محصولات لبنی را قرار دهید. می‌توانید در روز یك وعده ماست كم‌چرب را در وعده شام قرار دهید تا هم خوابی راحت و آسوده داشته باشید و هم از خاصیت چربی‌سوزی لبنیات بهره كافی ببرید البته شیر را نیز فراموش نكنید.
 



یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:7 ::  نويسنده : پری

یک راه ساده برای ایجاد نقطه کانونی در اتاق، خلق دیواری جلوه‌دار و زیبا است. از انتخاب زیرکانه‌ یک سطح سیاه تقویم‌دار گرفته تا راه‌راه‌های براق و جذاب. ما 6 نمونه بسیار زیبا برایتان داریم.

 
  • 1 - تقویم دیواری:
 

تاریخ‌هایی كه برایتان مهم است را روی سطحی سیاه و تقویم مانند بنویسید. این گزینه‌ای‌ مناسب برای خانواده‌های پرمشغله یا خانه‌هایی است که به‌عنوان دفترکار هم استفاده می‌شوند.

 

دیوار را به‌رنگ تخته سیاه در بیاورید و صبر كنید تا خشک شود. سپس 42 مربع هم اندازه بکشید. مربع‌ها در این تصویر 20×20 سانتی‌متر هستند.

 

برای ایجاد سایه‌های گوناگون خاکستری، 3 نوع سایه رنگ سیاه را با سفید ترکیب کنید. از این دستور برای ترکیب رنگ‌ها استفاده کنید:

 

چهار قسمت رنگ سیاه، یک قسمت رنگ سفید.

 

دو قسمت رنگ سیاه، یک قسمت رنگ سفید.

 

هر دو رنگ به یک اندازه.

 

رنگ سیاه خالص.

 

بدین ترتیب چهار سایه مختلف برای تقویم‌تان مهیا می‌شود.

 

وقتی‌که تقویم‌تان آماده شد از خطوط و لبه‌ها بیرون نزنید و هر آنچه را که می‌چسبانید یا می‌نویسید فقط در داخل محدوده مربع‌ها بگنجانید.

 
  • 2 –جلوه‌ای درون فضاهای نگهدارنده:
 

سیمای طبقه‌ها و فضاهای نگهدارنده جاسازی شده را با کاغذدیواری‌های متنوع، دگرگون کنید.

 

جعبه‌های چوبی را به یکی از دیوارهای اتاق‌تان نصب کنید.

 

برای کاغذ دیواری‌ها سه طرح و الگوی مختلف از یک رنگ خاص را به‌کار ببرید تا نمایی هماهنگ و شیک پدید آید.

 

از جعبه‌های منقوش و جلوه‌دار برای نمایش اکسسوری‌های زیبا استفاده کنید و از فکر به‌نمایش گذاشتن وسایل کاربردی و نازیبا در جعبه‌های بی‌پیرایه بگذرید.

 

 
  • 3 –راه‌راه‌های رنگین:
 

به‌وسیله مزین کردن دیوار پشت تخت با راه‌راه‌های افقی و رنگارنگ، تختخواب‌تان را به مرکز توجه تبدیل کنید.

 

کار را با رنگ‌آمیزی ملایم دیوار آغاز کنید؛ سپس سطح دیوار را به راه‌راه‌های هم‌اندازه تقسیم کنید. از راه‌راه‌ها بیرون نزنید و خطوط را موازی رسم کنید.

 

دو سایه مختلف از رنگی یکسان را برگزینید و برای ایجاد فاصله در نمایش این ترکیب رنگی بر دیوار، از یک رنگ براق و متالیک بهره گیرید.

 

از پاتختی‌ها و آباژورهای همانند استفاده كنید. سپس تخت را با کوسن‌های نرم و بالشتک‌های زیبا نرم و لطیف کنید.

 
  • 4 - مجموعه عکس‌ها:
 

یک نمایش فوق‌العاده با عکس‌های دلخواه‌تان به راه بیاندازید.

 

1.با کشیدن دو خط موازی دقیقا در مرکز دیوار کار را شروع کنید.

 

2. از این نمونه برای طرز قرارگیری تابلوها در بخش بالایی یکی از خطوط، با بخش زیرین خط دیگر بهره بگیرید و عکس‌ها را اطراف و بیرون خطوط آویزان کنید.

 

3. از قاب عکس‌های یک‌رنگ و یک‌دست استفاده کنید تا طرح شلوغ و بی‌نظم نشود.

 

 
  • 5 - پنجره قاب شده:
 

با یک پنجره که با کاغذدیواری قاب گرفته شده نقطه کانونی چشم‌گیری به اتاق دهید.

 

1.کاغذدیواری طرح‌داری را انتخاب کنید.

 

2.به‌جای پرده از پشت پنجره‌ای چوبی و رنگ شده استفاده کنید تا فضا شیک و منظم جلوه کند.

 

3. برای نتیجه بهتر، دیگر دیوارهای اتاق را با همان رنگ کاغذدیواری رنگ کنید.

 
  • 6 –برچسب‌های دیواری:
 

 

برچسب‌ها و استیکرها آسان‌ترین راه برای تبدیل دیواری ساده به دیواری جلوه‌دار هستند؛ تنوع طرح و رنگ وسیعی دارند و استفاده از آنها آسان است.

 

ابتدا یک دیوار را به رنگی لطیف و ملایم در بیاورید که با رنگ سایر وسایل اتاق همخوان باشد.

 

دیوار را اندازه‌گیری و استیکرهایی را انتخاب کنید که تختخواب‌تان را به‌گونه‌ای قاب می‌گیرند یا فضای اطراف تاج تخت را پر می‌کنند.

 

از اشتباه کردن نهراسید! هر وقت دلتان تغییر بخواهد می‌توانید برچسب‌ها و استیکرهای دیواری را بکنید و دوباره در جایی دیگر استفاده کنید.

 




یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:1 ::  نويسنده : پری

 

 



یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:54 ::  نويسنده : پری

آب گریپ‌فروت

برترین ها:  نتایج مطالعه‌ای كه به تازگي در ژورنال علمی تغذیه و متابولیسم به چاپ رسیده نشان می‌دهد، افرادی كه به‌مدت 12 هفته قبل از هر وعده غذایی نصف فنجان آب گریپ‌فروت بدون شیرینی بخورند بیش از 5 كیلو وزن كم خواهند كرد. در ضمن كالری دریافتی این افراد 30 درصد كمتر از قبل بوده است.



محرومیت از اكسیژن

نتایج مطالعه‌ای كه به تازگي در ژورنال تحقیقات پزشكی- ورزشی به چاپ رسیده نشان می‌دهد، تمرینات ریتمیك از جمله تمرین با وزنه كه در آن از حركات با ریتم ثابت و آرام استفاده شود باعث می‌شود، بدن شما چربی بیشتری بسوزاند. به این نكته مهم توجه كنید؛ وزنه را در عرض 2‌ثانیه پایین آورده و بدون هیچ‌گونه مكثی در عرض 2 دقیقه آن را بالا نگه داريد. همین فشار ثابت با شدت پایین باعث محدود شدن جریان خون به عضلات درگیر شده و آن‌ها را دچار كمبود اكسیژن می‌كند. برخلاف تصور این اتفاق خوبی است؛ عضلات شما با افزایش ابعاد فیبرهای با طول كوتاه از چربی انرژی می‌سازند (این فیبرها حاوی مقدار زیادی میتوكندری هستند كه این‌ها واحدهای كوچك تولید انرژیند.) در عرض مدت كوتاهی هر چه تعداد میتوكندری‌ها بیشتر شود چربی دور شكم شما هم كمتر خواهد شد.



لذت كشف بقولات

حتما اسم بقولات به گوش‌تان خورده است. محض یادآوری دانه‌های بقولات شامل عدس، لوبیا و نخود هستند. تحقیقات دانشمندان دانشگاه تورنتو نشان داده، افرادی كه به‌مدت 8 هفته هر هفته به اندازه 5‌فنجان بقولات مصرف كنند به شكل قابل توجهی كاهش سایز كمر داشته و كالری كمتری دریافت خواهند كرد. مطالعه دیگری از همین دانشگاه نشان داده، خوردن عدس یا نخود فرنگی هنگام غذا به افراد كمك می‌كند تا در وعده غذایی بعدی كمتر غذا بخورند. این غذاها حاوی مواد مختلفی است كه به كاهش وزن و كم شدن اشتها كمك می‌كند. بقولات غنی از فیبر و پروتئین بوده و ایندكس گلایسمیك پایینی دارد (قند خون را كمتر بالا می‌برد).



راه بسیار ساده و شاید احمقانه برای كمتر خوردن

  • بخندید
برای این‌كه وزن مناسبی داشته باشید كاری كنید كه باعث خنده‌تان شود! محققان برزیلی می‌گویند، سروتونین یا همان هورمون خوشحالی باعث كاهش اشتها و گرسنگی شده و چربی‌سوزی در بدن را تشدید می‌كند.
  • پسته بخورید
مطالعات نشان می‌دهد، افرادی كه پسته خام با پوست را می‌خورند (یعنی آن‌هایی كه باید پوست كند و بعد مغز را از داخل پوسته نرم داخلش بیرون كشید) در مقایسه با آن‌هایی كه پسته خام با پوست سخت می‌خوردند 211 كالری كمتر دریافت مي‌كنند.
  • به چنگال توجه كنید
اگر به‌جای قاشق با چنگال غذا بخورید آن وقت بیشتر متوجه مقدار غذایی كه می‌خورید خواهید شد، در نتیجه كمتر خواهید خورد. اگر به‌جای چنگال و قاشق از چوب‌های غذاخوری شرقی‌ها استفاده كنید هم همین اتفاق خواهد افتاد به‌خصوص اگر در به كار بردن آن‌ها حرفه‌ای نباشید.
  • در سینی اداره غذا بخورید
حتما این سینی‌هایی را كه در اداره‌ها در آن غذا سرو می‌شود دیده‌اید. یك عدد از آن‌ها بخرید و به اندازه همان بخش‌هایی كه در آن تعبیه شده میوه، سبزی، ماست كم‌چرب و غذای اصلی را بریزید. به این ترتیب مقدار غذایی كه می‌خورید كاملا مشخص شده و از حدی بیشتر نخواهید خورد.
  • گوشت لخت بخورید
یك تكه استیك گوساله تنها 148 كالری و 4 گرم چربی دارد. در عین حال حاوی 26 گرم پروتئین خالص است كه می‌تواند چنان شما را سیر نگه دارد كه طرف میان‌وعده‌های شیرین مثل بیسكویت و كیك نروید.
  • سحرخیز باشید
تحقیقات دانشمندان دانشگاه نورث وسترن نشان داده، افرادی كه صبح دیرتر از 8 صبح بیدار می‌شوند نسبت به افرادی كه زودتر از رختخواب خارج می‌شوند موقع ناهار 200 و موقع شام 375 كالری بیشتر دریافت خواهند كرد.
  • با یك آدم كم غذا هم‌سفره شوید
اگر دوستی دارید كه رژیم دارد یا كم‌اشتهاست سعی كنید با او غذا بخورید. از سوی دیگر تحقیقات دانشمندان دانشگاه نیویورك نشان داده، سر یك میز خانم‌ها معمولا كمتر از آقایان غذا می‌خورند. بنابراین آقایان اگر با همسر یا خواهرشان سر سفره بنشینند احتمالا مقدار كمتری غذا خواهند خورد.
 



یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:50 ::  نويسنده : پری






یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:47 ::  نويسنده : پری

چیدمان یک اتاق خواب براساس تختخواب که جزو وسایل اصلی اتاق است، انجام می شود و با وسایلی مانند پرده و لوستر و آباژور و وسایل زینتی تکمیل می شود. هرچند امروزه به دلیل کوچک بودن متراژ اتاق خواب ها، چیدن وسایل معمول در اتاق خواب نیز با مشکل مواجه می شود. نکات زیر می تواند راهکارهایی مناسب برای داشتن اتاق خوابی زیبا و حتی کوچک باشد.


1- هنگام خرید به خصوص اگر مستاجر هستید سعی کنید تختخوابی جمع و جور انتخاب کنید تا هم هنگام اسباب کشی آسیب کمتری ببند و هم در هر اتاق خوابی جا بگیرد.

2- محدودیت چیدمان در اتاق خواب به دلیل کم بودن مساحت اتاق این اجازه را به ما نمی دهد که وسایل را بر طبق سلیقه و ایده آل مان چیدمان کنیم. با این وجود باید بتوانید از حداقل جا و وسایل، استفاده لازم را ببرید و ایده ای نو در چیدمان اتاق خواب تان ایجاد کنید. در این صورت می توانید اتاق خوابی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید.

3- همیشه این نکته را درنظر بگیرید که اتاق خواب مکانی برای آرامش و استراحت است پس آن را با وسایل اضافی، شلوغ نکنید زیرا بی نظمی موجب کوچک نشان دادن اتاق خواب می شود.

4- بهتر است تختخواب رو به روی در ورودی در مرکز دیوار اصلی اتاق خواب قرار گیرد. زیرا در این صورت تختخواب هنگام بازشدن در ورودی در مرکز دید و توجه قرار می گیرد. قراردادن قاب عکس های بزرگ نیز بالای تاج تخت بسیار مناسب است.

5- تختخواب را به صورتی قرار دهید که مانعی برای رفت و آمد و نیز باز و بسته کردن در کمد دیواری نباشد.

6- قراردادن تختخواب میان دو پنجره اتاق خواب بسیار مناسب است زیرا هم جلوی نور اتاق گرفته نمی شود و هم در باز و بسته کردن پنجره ها مشکلی به وجود نمی آید. بهتر است تختخواب را زیر پنجره قرار ندهید. زیرا برای باز و بسته کردن پنجره دچار مشکل می شوید.

7- قرار دادن تختخواب به صورت مورب در فضای بزرگ، بسیار اتاق را شیک می کند و سبکی نو در چیدمان اتاق خواب ایجاد می کند.

8- اگر فضای اتاق خوابتان به شما این امکان را می دهد از میزها یا کشورهای کنار تختی استفاده کنید. زیرا این میزها برای قراردادن آباژور و قراردادن کتاب و برخی وسایل ضروری بسیار پرکاربرد هستند.

9- امروزه به دلیل تنوع در انواع کفپوش ها، استفاده از موکت بسیار کم شده ولی این نکته قابل ذکر است که موکت علاوه بر اینکه سروصداها را کاهش می دهد، دمای اتاق را هم حفظ می کند.

10- بهتر است اتاق خواب فرزندانتان به خصوص اگر به سنی رسیده اند که علایق و نظرات خود را بیان می کنند به عهده خودشان بگذارید و نظرات خود را به آنها تحمیل نکنید و نیز اصرار نداشته باشید که این اتاق خواب باید با دیگر فضاهای خانه هماهنگی داشته باشد زیرا چیدمان اتاق خواب بنابر نظر و علاقه شما سبب می شود پس از مدت کوتاهی به دلیل نارضایتی از وسایل، هزینه ای دوباره بر شما تحمیل شود.
 



یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:33 ::  نويسنده : پری

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 

 

 

 

 

 

 

 



یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:27 ::  نويسنده : پری

اگر بخواهید لپ تاپ بخرید مطمئنا یکی از مهم ترین مواردی که توجه تان را جلب می کند طول عمر باتری هر دستگاه است. ولی این معیار، جدا از آنچه که روی جعبه دستگاه نوشته شده ارتباط مستقیم با برنامه هایی دارد که بعدا روی لپ تاپ نصب می کنید. دلیل این موضوع هم وجود تفاوت بین شیوه تست باتری در آزمایشگاه های مختلف است. مثلا یک شرکت لپ تاپ اش را با نور نمایشگر 70 درصد و ویندوز اکس پی تست می کند، شرکتی دیگر با نور 100 درصد و ویندوز ویستا.


باتوجه به اینکه این روزها مرور وب از روزمره ترین فعالیت های هر کاربر است، نرم افزار مرورگر وب شما تاثیر زیادی روی مصرف باتری دستگاه تان خواهد داشت. به همین جهت سایت 7tutorials آزمایش جالبی انجام داده تا مشخص شود کدام مرورگر کمترین انرژی را از باتری می گیرد.

در این رقابت مرورگرهای مایکروسافت اکسپلورر 9، اکسپلورر 11 (که روی نسخه آزمایشی ویندوز 8 نصب شده)، گوگل کروم 18، موزیلا فایرفاکس 11 و اپرای 62/11 در حالی مورد مقایسه قرار گرفته اند که هیچ افزونه ای روی آنها نصب نبوده. آزمایش روی Pavillion hp مدل dv72185dx و بر پایه ویندوز 7 پاک و بدون حضور برنامه های جانبی دیگر انجام شده. مرجع آزمایش هم سایت peace Keeper بوده که استفاده هاز آن رایگان است و شما هم اگر بخواهید، می توانید مرورگرتان را توسط آن تست کنید، حتی مرورگرهای گوشی و تبلت.


نتایج به دست آمده از آزمایش نشان داده که گوگل کروم با 85 دقیقه نگهداری باتری در مقام آخر قرار گرفته. همچنین هنگ های زیاد این مرورگر هنگام اجرای آزمایش، نقطه ضعف بزرگی در کارنامه پایان ترمش ثبت کرده. در مقام بعد فایرفاکس 92 دقیقه زنده مانده، اپرا نزدیک به 100 دقیقه دوام آورده و در نهایت اکسپلورر مایکروسافت با بیش از 104 دقیقه حفظ انرژی باتری مدال طلا را کسب کرده. جالب است نه؟ اما نکته اینجاست که آیا شما حاضرید به خاطر چند دقیقه باتری بیشتر یا کمک به مصرف کمتر برق شهری، قید امکانات و راحتی مرورگری مثل فایرفاکس را بزنید؟ اگر حاضر بودید، همه نرم افزارها را پاک کنید و با اکسپلورر عزیزتان به گردش در دنیای وب بپردازید.
 

 



یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:20 ::  نويسنده : پری


بسیاری از مردم علاقه زیادی به طیف رنگی خاكستری داشته و دوست دارند بخشی از اتاق، محل كار یا خانه خود را به این رنگ اختصاص دهند اما غالب این افراد از ترس آن‌كه این رنگ، اتاق یا خانه آن‌ها را كوچك و تیره كند نگران هستند و همین مسئله موجب می‌شود تا از علاقه خود دست كشیده و از این رنگ برای رنگ آمیزی محل زندگی شان بی‌بهره بمانند. درصورتی كه اگر از طیف‌های مناسب این رنگ برای جلوه دادن به محل زندگی خود استفاده كنید به شرط آن‌كه مبلمان متناسب و ترجیحا روشن برای دكوراسیون منزل‌تان انتخاب كنید با خانه‌ای كاملا رویایی و ویژه روبه‌رو خواهید بود كه در نگاه اول هر بیننده‌ای را به‌خود مجذوب می‌كند.




 
به سبك آرتیست‌ها

استفاده از رنگ خاكستری برای اتاق نشیمن باید با ظرافت خاصی صورت گیرد. بهتر است برای رنگ آمیزی دیوارهای اتاق نشیمن به رنگ خاكستری از 2 طیف رنگی بسیار روشن و روشن آن استفاده كنید. به این ترتیب كه 2 دیوار اتاق نشیمن را از رنگ روشن‌تر و دیوارهای باقی مانده را با رنگ روشن رنگ آمیزی كنید یا درصورت تمایل از تركیبی از این 2 رنگ برای رنگ آمیزی دیوارها كمك بگیرید به‌طوری كه این تركیب هماهنگی خاصی با نوع دكوراسیون و زینت آلات اتاق و محل زندگی‌تان داشته باشد. این اتاق نشیمن نه تنها كوچك و تاریك نخواهد شد بلكه جلوه‌ای بسیار خاص پیدا خواهد كرد به‌ویژه اگر با مبل‌مان سفید رنگ تكمیل شده باشد.




 
 پذیرایی قدیمی و زیبا با خاكستری

رنگ خاكستری یكی از گزینه‌های مناسب برای اتاق پذیرایی است. به‌ویژه وقتی از 2طیف روشن و تیره آن برای افزایش فضا و نمای اتاق مورد استفاده قرار گیرد. برای این منظور بهتر است سه چهارم ارتفاع دیوار را با رنگ خاكستری تیره و یك چهارم باقی مانده را با رنگ خاكستری بسیار روشن كه متمایل به سفید است، رنگ آمیزی كنید. می‌توانید برای مبلمان و میز ناهارخوری از رنگ‌های سفید، قهوه‌ای و رنگ چوب استفاده كنید. بهتر است دكوری‌هایی كه در این اتاق مورد استفاده قرار می‌دهید خاكستری بسیار روشن متمایل به سفید یا سفید باشد.




 
 آرام و طبیعی

با استفاده از طیف‌های مختلف رنگ خاكستری در خانه می‌توانید خانه‌ای قدیمی به سبك عكس‌های سیاه و سفید قدیمی داشته باشید. خانه‌ای كه در آن آرامش، امنیت و آسودگی را تجربه كنید. برای این منظور می‌توانید با استفاده از رنگ خاكستری و قابلیت آن در سایه و روشن زدن به دیوار یا با توجه به خاصیت آن در ارائه طرح‌های سیاه و سفید یكی از دیوارهای اتاق نشیمن خود را با طراحی سیاه قلم در بستر رنگ خاكستری زیبا كنید. دقت داشته باشید كه تنها یكی ازدیوارها را طراحی كنید و 3 دیوار باقی مانده را با رنگ خاكستری و به‌صورت ساده رنگ آمیزی كنید.




 
زیبایی با خاكستری و سفید

استفاده از تركیب رنگی خاكستری و سفید در دكوراسیون خانه بسیار زیبا و دلنشین است. این تركیب از جمله هارمونی‌هایی است كه كمتر دل انسان را می‌زند و می‌توان سال‌ها از آن استفاده كرد. برای استفاده از این تركیب پیشنهاد ما این است كه از دكوری‌های خاكستری طیف‌های مختلف استفاده كنید. به‌عنوان مثال از بلورهای خاكستری روشن با طرح‌های فیروزه‌ای برای افزایش زیبایی بوفه خود استفاده كرده یا از دكوری‌های فیروزه‌ای به تنهایی استفاده كنید. می‌توانید برای افزایش زیبایی مبلمان‌تان از كوسن‌های خاكستری رنگ استفاده كنید.



یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:10 ::  نويسنده : پری

خلاقیت: نمی دانم چرا انسان ها بیشتر دوست دارند برای موضوعات مهمی که در زندگی شان با آن رو به رو هستند، با عدد صحبت کنند. به طور مثال گفته می شود فلان چیز، هفتاد خاصیت دارد که کشف شده است و هفتاد خاصیت آن نیز هنوز کشف نشده است! در حالی که خواصی که هنوز کشف نشده اند، چگونه می توان برشمرد؟

به هر حال از آن جایی که عدد هفت و مضارب آن از تقدس برخوردار هستند، من هم تصمیم گرفتم تا عوامل موفقیت را به هفت بخش تقسیم کنم. اما بر این باورم که «اصول» درست و کارآمد زندگی (برخلاف اهمیت و ارزش بسیار زیاد آنها) بسیار کم و انگشت شمار اند.


نوشتاری که می خوانید بیشتر براساس تجربه زندگی ام است تا تئوری. پس ممکن است چیزی که برای من کاربرد داشته و در درجه بالای اهمیت قرار گرفته است، برای شما در درجه های پایین تر یا بالاتر قرار گیرد. ولی در اصولی بودن و اهمیت آن تقریبا همه متفقیم.

1 نخستین و مهم ترین اصل در موفقیت، که براساس تحقیقاتی که انجام داده ام، اساس و بنیان هر موفقیتی در زندگی است و عملا بدون آن دست یابی به موفقیت نه تنها امکان ندارد ،بلکه می تواند موفقیت های پیشین را نیز ازبین ببرد، .... است که بعدا عرض خواهم کرد.

2 اما دومین عامل موفقیت، داشتن هدف های مشخص و نوشته شده است. این گفته بسیار درست و سنجیده است که: «اهداف نانوشته، آرزویی بیش نیستند.»

3 سومین عامل موفقیت از دیدگاه من، توانایی تجسم و حس آن چیزهای زیبا و ارزشمندی است که از دست یابی به هدف نصیبمان می شود. یعنی توانایی خیال و رویای رسیدن به هدف. مغز انسان به گونه ای ساخته شده است که تنها به چیزهایی دست پیدا می کند که پیش از هر اقدامی بتواند داشتن یا دسترسی به آن و مزیت های دست یابی به آن را مزه مزه کند و لذت ببرد، یا رسیدن به هدف موجب شود فرد از فشار، درد و ناراحتی که در حال حاضر با آن دست به گریبان است، به نوعی رهایی یابد. وگرنه امکان هر اقدامی تقریبا غیرممکن است. به عبارت دیگر؛ «باید عاشق هدف خود باشی.» عشق به هدف یعنی سوخت و انگیزه ای که برای از میان برداشتن موانع و رسیدن به هدف به آن نیازمندیم. مشکل و ترس در زندگی واقعی، به باور من یعنی نداشتن عشق و علاقه به هدف. وگرنه عاشق در راه رسیدن به معشوق به تنها چیزی که نمی اندیشد، ترس و موانع است؛ چراکه نیروی عاشق بسیار قدرتمند است و نور آن دل، سنگین ترین تاریکی ها را که همان ترس و تردیدها ست، می شکافد.

4 عامل چهارم از آن مواردی است که بیشتر انسان ها آن را ندیده می انگارند و همین سبب می شود تا به خواسته های خود نرسند. گاهی اوقات تنها همین عامل به تنهایی می تواند فرد را به هدفش برساند. این عمل چیزی نیست جز «پیگیری». پیگیری معجزه می کند و در بیشتر مواردی که افراد می دانند چه می خواهند و حتی برایش اقدام هم می کنند، نبود پیگیری و سماجت کافی، موجب می شود که در پایان خود را ناکام ببینند. تجربه نشان می دهد خانم ها و کودکان هر دو از گروه «انسان های پیگیر» هستند و این خود سبب می شود که مخالفت های همسر، پدر و مادر یا هر شخص دیگر به تدریج کم رنگ و کم اثر شود و در نهایت این دو گروه هستند که به خواسته های شان رسیده اند. داستان تیمور لنگ -سردار گورکانی- را یادآوری می کنم که پس از شکست سختی که در یکی از نبردهایش خورد، به خرابه ای پناه برد و در آن حالت زار و نزاری که داشت مورچه ای را دید که تلاش می کند تا دانه ای بزرگ تر از خود را از دیواری بالا ببرد و هربار که سقوط می کند، کارش را دوباره از سر می گیرد. آن قدر این کار را کرد که موفق شد و دانه را به بالای مانع برد. تیمور که شاهد این ماجرا بود، پند می گیرد که اگر مورچه با پیگیری و سماجت می تواند به خواسته خود برسد و تسلیم نمی شود، او هم با پیگیری و جدیت حتما موفق خواهد شد. تیمور آنقدر در کارهایش تلاش و پیگیری کرد که در زمانه خود به این خصلت معروف و شناخته شد و تاریخ از او به عنوان یکی از فاتحان بزرگ یاد می کند. به زندگی خودتان بنگرید. هر بار که موفق نشده اید، به احتمال زیاد به قدر کافی پیگیری نکرده اید. پیشنهاد می کنم در هر زمینه ای دست کم «پنج» بار پیگیری کنید. بیشتر انسان ها اصولا برای رسیدن به هدف خود اقدامی نمی کنند چه برسد به این که پیگیری کنند.

5 «پاداش». ذهن بشر به گونه ای طراحی شده است که باید برای هر اقدام خود پاداشی مناسب بگیرد تا برای گام های بعدی انرژی آزاد کند. به ویژه در فعالیت هایی که نیازمند اقدام هستند و منجر به مهارت می شوند. در کار خود دقت کنید و ببینید چه مهارت هایی دارید؟ نواختن سازی را می دانید؟ ورزشکار هستید یا کاری را به خوبی و درستی انجام می دهید؟ اگر خوب بنگرید، می بینید که تمام آن را با تمرین و پیگیری به دست آورده اید، اما چیزی که سبب شده شما پیگیر و علاقمند بمانید، یا «پاداشی» بوده است که خودتان به خودتان داده اید یا «پاداشی» که دیگران به شما داده اند یا هر دو. بدون پاداش، عملا ادامه تمرین به خصوص تمرین هایی که نیازمند گذر از سختی هاست، ممکن نیست. به همین دلیل پیوسته برای هر کار ارزشمند و مثبتی که در جهت رسیدن به اهداف خود انجام می دهید «پاداش» در نظر بگیرید. این پاداش می تواند یک نوازش، یک تکه شکلات کوچک یا هر چیزی که به کام تان خوشمزه است و در ضمن به تندرستی تان ضرر نمی زند، باشد. به طور مثال فکر می کنید که دلفین ها یا شیرهای سیرک چگونه به این مراحل می رسند؟ آیا مدیران سیرک ها فرم استخدام به دریاها و بیشه ها می فرستند؟ خیر. اگر دلفینی از درون حلقه آتش می پرد، آموزش نخست آن این بوده است که در استخری که او بوده است، طنابی در کف استخر قرار می دهند، هر بار که او به صورت اتفاقی از روی طناب می گذرد (که عملا ناچار است) به او یک ماهی کوچک جایزه می دهند. حیوان به واسطه هوشی که دارد، متوجه رابطه عبور از روی طناب و دریافت «پاداش» می شود. بعد طناب را بالا می آورند و هر بار که دلفین از روی طناب (نه از زیر آن) می گذرد، ماهی جایزه می گیرد. در این زمان دلفین متوجه رابطه جدیدی می شود، «پاداش برای عبور از روی طناب». در گام های بعدی طناب را روی سطح آب و سپس بالاتر از آن می آورند و در این زمان است که دلفین به رابطه پرش و عبور از روی طناب یا حلقه پی می برد. اگر هم توجه کرده باشید، هر بار که حیوان دست آموزی کاری در جهت خواست مربی و آموزشی که گرفته است انجام می دهد، بی درنگ مربی به او یک ماهی کوچک یا پاداشی می دهد. بدین وسیله وی نمی گذارد که رابطه پاداش و رفتار دلخواه از ذهن حیوان محو شود. کافی است که ما هم با ضمیر ناخودآگاه –موتور قدرتمندی که ما را به خواسته های مان می رساند– ارتباط برقرار کنیم و آن را در جهت رسیدن به هدف های مان آموزش دهیم. ذهن ما صدها و هزاران بار هوشمندتر است و توانایی تفکر پیچیده را دارد و به همین دلیل است که کارهای بسیار دشوار را می تواند انجام دهد. به شرطی که پاداش مناسب را دریافت کند. حتی در آموزه های دینی و الهی به روشنی رابطه «پاداش» و «جزا» را می توان دید. بهشت؛ برای رفتارهای مورد تایید دین (صواب)، و جهنم؛ برای رفتارهایی که مورد تایید نیستند (گناه). حال که آفریدگار که خالق ماست بدین گونه با ما حرف می زند و آموزش می دهد، چرا این نکته کلیدی را در آموزش های خودمان انجام ندهیم؟


6 «ارزیابی» نیز یکی از عوامل موفقیت در رسیدن به هدف و خواسته های مان می تواند باشد. کسانی که توانایی طراحی سیستم «بازخورد» را در کارهایی که به انجام می رسانند دارند، به سرعت به نکاتی کلیدی در کارشان دست می یابند؛ نکته هایی که موجب می شود، سرعت دست یابی افزایش و هزینه های آن کاهش یابد. همچنین از دقت عمل و راحتی بیشتر نیز برخوردار شوند. یکی از مزایای بزرگ سیستم ارزیابی این است که هرگونه شکستی بلافاصله می تواند تبدیل به موفقیت و آموزش شود. یعنی بیاموزم که چه کرده ام که به اینجا رسیده ام؟ چه می کردم کارم راحت تر و آسان تر می شد؟ چگونه عمل کنم که هزینه ها کاهش یابد و دقت عملم بالا رود؟ تمام کسانی که کارها و مسیرهایی که رفته اند را بازنگری نمی کنند و نمی آموزند، اغلب مجبورند اشتباهات گذشته را تکرار کنند. در حالی که یک فرصت به نام «عمر» بیشتر ندارند. پیشنهاد می کنم با عمر کوتاه و ارزشمندتان از این شوخی ها نکنید و حتما از کارهای تان یادداشت بردارید و حتما آنها را مرور کنید و پیوسته این دو پرسش کلیدی را (حتی پس از موفقیت) از خود بپرسید: چه بهتر بود می گفتم؟ چه بهتر بود انجام می دادم؟

7 «مشورت و آموزش». تجربیات نظری و تحقیق های علمی روشن ساخته اند که یکی از راه های ساده سازی رسیدن به هدف و موفقیت در زندگی شخصی و حرفه ای، داشتن «الگو»های مناسب است. ذهن بشر پس از دیدن الگو بهتر درک می کند که چه رفتارهایی را باید انجام دهد تا موفق تر شود. به همین دلیل است که آموزش های تئوری به خودی خود کم اثر و گاهی ناکارآمد هستند. یعنی دانستن لزوما منجر به موفقیت نمی شود مگر اینکه به همراه اقدام و تجربه کردن باشد. در آن زمان است که مغز انسان به درستی درک می کند که منظور از «هدف» یا «موفقیت» چیست؟ به همین دلیل است که در تعریف «آموزش» گفته می شود، آموزشی موثر است که منجر به تغییر رفتار شود. رفتاری بهتر، موثرتر و کارآمدتر. امیدوار هستم که به کمک روش «آموزش شتابنده» محیطی فراهم کنیم تا افراد از آموزش، بیشتر لذت ببرند و بیشتر بیاموزند و آموزش را تبدیل به کاری پیوسته و به دور از هرگونه فشار و سختی کنیم.

***
در پایان ممکن است هنوز مورد نخست را به یاد داشته باشید و بپرسید: مهم ترین عامل موفقیت تکلیفش چه شد؟

برای پاسخگویی به آن، سوالی مطرح می کنم:

تمام این کارهای ارزشمند را که در نتیجه آنها یک فرد می تواند موفق تر، شادمان تر، موثرتر و راحت تر شود شما حاضرید برای چه کسی انجام دهید؟

پاسخ تان درست است.

«کسی که دوست اش دارید و برایش احترام قائل هستید».

تجربه ام نشان می دهد انسان هنگامی حاضر است رشد کند و موفق تر شود که خودش را دوست دارد و برای خودش ارزش و احترام قائل است.

نخستین و مهم ترین عامل موفقیت در هر زمینه ای این است که بتوانی، «خودت را دوست بداری و به خودت احترام بگذاری».

به همین دلیل هم هست که تاکید آموزه های «مکتب کمال» و شاگرد نخست آن (یعنی خودم) بر این است که انسان ها با خودشان آشتی کنند و خودشان را بیشتر دوست بدارند. چراکه تنها در این حالت است که ذهن فرد آماده می شود تا به خودش کمک کند و آن را توسعه بخشد و به همین دلیل است که محور اصلی آموزش و دوره های «مکتب کمال» براساس این شعار است:

«خودت را دوست بدار و کمک کن تا دیگران نیز خود را بیشتر دوست بدارند.»

در این مورد هم در مقاله ای جداگانه برای تان بیشتر خواهم نوشت و شرح خواهم داد چگونه افراد در حالی که می دانند، چه خوب است و چه بد است، اما آن نکات را نه تنها رعایت نمی کنند، بلکه در بیشتر مواقع رفتارشان با خودشان همانند رفتار با یک دشمن است تا یک دوست.

اگر از من بپرسید که: «تنها راه موفقیت و شادمانه زیستن چست؟» بدون اغراق به شما عرض خواهم کرد: «همه را فراموش کنید و کاری کنید که هر روز و هر لحظه بیشتر در آشتی با خود باشید و بیشتر خودتان را دوست داشته باشید و احترام بگذارید.»
 

 



یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:7 ::  نويسنده : پری

بسیاری از افراد رنگ مشكی را دلگیر و كسل‌كننده می‌دانند و معتقدند استفاده از این رنگ در دكوراسیون، باعث كوچك به نظر رسیدن فضا می‌شود. اما كارشناسان «منزل» معتقدند رنگ سیاه به دلیل عمق و نفوذ بسیار بالا، ‌جذابیت منحصر به فردی در دكوراسیون ایجاد می‌كند؛ به شرط آنكه به میزان كافی و با طرح قبلی از این رنگ استفاده كنید.

 

بسیاری از افراد رنگ مشكی را دلگیر و كسل‌كننده می‌دانند و معتقدند استفاده از این رنگ در دكوراسیون، باعث كوچك به نظر رسیدن فضا می‌شود. اما كارشناسان «منزل» معتقدند رنگ سیاه به دلیل عمق و نفوذ بسیار بالا، ‌جذابیت منحصر به فردی در دكوراسیون ایجاد می‌كند؛ به شرط آنكه به میزان كافی و با طرح قبلی از این رنگ استفاده كنید.

تركیب الگوها روی زمینه مشكی

 

در این تصویر نمونه‌هایی از پارچه‌های رو‌كوسنی دیده می‌شود كه در آنها الگوهای زیبایی با رنگ‌های روشن و شاد و با مقیاس‌های متنوع روی زمینه‌ای ساده و به رنگ مشكی قرار گرفته است و همین زمینه مشكی سبب شده تا این طرح‌ها و الگوها بسیار برجسته و چشم‌گیر خودنمایی كنند.

نصب تابلوهای دراماتیك به دیوار


در این تصویر مشاهده می‌كنید كه چگونه نصب تابلوهای هنری زیبا با زمینه مشكی روی این دیوار كه به رنگ صورتی دودی رنگ‌آمیزی شده، حال‌وهوای فضا را دگرگون و جذاب كرده است. همچنین قرار دادن كوسن‌هایی با طرح‌های شاد، تیرگی رنگ این كاناپه را تعدیل و تلطیف كرده است.

پرده‌های مشكی با طرح‌های رنگارنگ


در این تصویر رنگ‌بندی طرح‌های روی پرده،‌ به خوبی با دیگر رنگ‌های موجود در این دكوراسیون هماهنگ شده‌ است. رنگ‌های مهم و اصلی طرح‌های پرده را می‌توانید در جای جای دكوراسیون این فضا مشاهده كنید. یكی از دلایلی كه سبب شده تا این ویژگی بارزتر و برجسته احساس شود، زمینه تیره و مشكی پرده‌هاست. این كار حال‌وهوایی غیررسمی و راحت را به این فضای غذاخوری بخشیده است.

بازی با قاب‌بندی (ایجاد پانل‌های متعدد )


از این تكنیك خلاقانه و ابتكاری می‌توانید برای ایجاد یك كاغذ‌دیواری خاص و منحصر به فرد كه دارای مجموعه‌ای از پانل‌ها با طرح‌های مختلف است استفاده كنید و جلوه‌ای بسیار قوی به فضا ببخشید. این اقدام به خصوص در فضای مطالعه نتیجه خوبی می‌دهد.

انتخاب رنگ مشكی برای اتاق‌خواب


اگرچه انتخاب رنگ مشكی برای اتاق‌خواب كاری غیرعادی است؛ اما این انتخاب جسورانه در كنار رنگ‌های تند و متضاد می‌تواند جلوه‌ای بی‌بدیل و جذاب برای دكوراسیون یك اتاق‌خواب زنانه ایجاد كند.

خلق دیوار اصلی برای سرویس بهداشتی


انتخاب یك كاغذ دیواری طرح‌دار با زمینه مشكی برای پوشش یك دیوار سرویس‌بهداشتی می‌تواند دكوراسیون سرویس‌بهداشتی شما را بسیار قوی و خاص كند. در این صورت می‌توانید عناصر و تجهیزات سفید رنگ مخصوص سرویس بهداشتی را با این دیوار هماهنگ کنید.



یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:5 ::  نويسنده : پری


لباس های تنگ:
ی که لباس های تنگ می پوشند عموماً افرادی مغرور، زود رنج، جذاب، شایسته و معقول اند.

لباس های گشاد: افرادی که لباس های گشاد می پوشند افرادی بخشنده هستند که به هیچ وجه حسود نبوده و دوستان زیادی دارند. آن ها فداکار و صادق نیز هستند.

لباس های تیره: افرادی که لباس های تیره می پوشند عموماً افرادی خودخواه و خونسرد بوده و به ندرت عصبانی می شوند و سلیقه ی خوبی در انتخاب لباس دارند.

لباس های روشن: افرادی که لباس های روشن می پوشند افرادی فداکار، صادق، مهربان شوخ طبع و عاشق صلح و صفا و آرامش هستند.

سبز:

انتخاب رنگ سبز برای لباس معمولاً نشان دهنده آن است که صاحبان آن, شخصیتی قوی و اراده ای بالا دارند. در تصمیم گیری ها خیلی محکم عمل کرده و تا حدی خود رأی و مغرورند. این افراد اعتماد به نفس بالایی دارند و در کمک به دیگران پیشقدم می شوند.

آبی:

اکثر آبی پوش ها دارای نگاهی عمیق بوده و شخصیتی حساس وشفاف دارند .این افراد به راحتی فکر و نظر خود را به دیگران منتقل می کنند و به همین نسبت شجاعت و جرأت ویژه ای هم از خودشان نشان می دهند. آنها زندگی را زیبا دیده و بیشترین تلاش را برای استفاده بهینه از آن می کنند.

مشکی:

بیشتر اوقات انتخاب رنگ مشکی نشان دهنده آن است که این افراد انسان هایی رؤیایی هستند که در فضایی شاعرانه زندگی می کنند و در عین حال بسیار دست و دلبازند و تلاش می کنند با هر آنچه دارند به کمک دیگران رفته و گرهی از مشکلات آنها باز کنند. آنها بسیار اجتماعی، ظریف و ساده پسند هستند.

قهوه ای:

این افراد سمبل مهربانی و محبت هستند. برخی روان شناسان می گویند رنگ قهوه ای هر چه تیره تر باشد مهر و محبت صاحبش بیشتر است. این افراد بسیار خونسردند و تقریباً هر چه را می خواهند به راحتی تصاحب می کنند. آنها در بدترین شرایط می توانند بهترین تصمیم ها را اتخاذ کنند.

خاکستری:

انتخاب رنگ خاکستری نشان دهنده این نکته است که این افراد معمولاً شخصییتی آرام، با اعتماد به نفس بالا دارند. هر چند روان شناسان می گویند افرادی که دل در گرو رنگ خاکستری دارند , دو دسته هستند: یا شخصیتی عصبی و انقلابی دارند و یا همیشه به دنبال آرامش می گردند. آنها در مجموع انسان هایی سر سخت و سنگین دل هستند. اگر موفق شدی در آن ها نفوذ کنی برای همیشه در دلشان جای خواهی داشت.

سفید:

افرادی که لباس های سفید را دوست دارند انسان های خوش قلبی هستند و همیشه به دنبال دوست می گردند. این افراد معمولاً از کودکی روی پای خود بزرگ شده و دوست ندارند به دیگران تکیه کنند. در موقعیت های کاری, همیشه در حال ساختن نردبانی برای بالا رفتن از آن هستند, چرا که معتقدند از هر فرصتی باید استفاده کرد.

رنگ های روشن:

انتخاب این نوع رنگ ها, نشان دهنده این است که این افراد بشدت سرشار از انرژی مثبت بوده و عشق و بالندگی را به اطراف خود پخش می کنند. دیدار با این افراد، اگر چه ممکن است همیشه خوشایند نباشد، اما گرفتن انرژی مثبت و سازنده از آنها می تواند بقیه روز را برای شما زیبا، دلچسب و قابل تحمل تر سازد.



یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:39 ::  نويسنده : پری

 

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

 

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)  Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:49 ::  نويسنده : پری

آنجا که درخت بید به آب می رسد، یک بچه قورباغه و یک کرم همدیگر را دیدند

آن ها توی چشم های ریز هم نگاه کردند…

…و عاشق هم شدند.

کرم، رنگین کمان زیبای بچه قورباغه شد،

و بچه قورباغه، مروارید سیاه و درخشان کرم..

 

بچه قورباغه گفت: من عاشق سرتا پای تو هستم

کرم گفت: من هم عاشق سرتا پای تو هستم. قول بده که هیچ وقت تغییر نمی کنی..

بچه قورباغه گفت : قول می دهم.

ولی بچه قورباغه نتوانست سر قولش بماند. او تغییر کرد.

درست مثل هوا که تغییر می کند.

دفعه ی بعد که آنها همدیگر را دیدند، بچه قورباغه دو تا پا درآورده بود.

کرم گفت: تو زیر قولت زدی

بچه قورباغه التماس کرد: من را ببخش دست خودم نبود…من این پا ها را نمی خواهم…

…من فقط رنگین کمان زیبای خودم را می خواهم.

کرم گفت: من هم مروارید سیاه و درخشان خودم را می خواهم.

قول بده که دیگر تغییر نمیکنی.

بچه قورباغه گفت قول می دهم.

ولی مثل عوض شدن فصل ها،

دفعه ی بعد که آن ها همدیگر را دیدند،

بچه قورباغه هم تغییر کرده بود. دو تا دست درآورده بود.

کرم گریه کرد : این دفعه ی دوم است که زیر قولت زدی.

بچه قورباغه التماس کرد: من را ببخش. دست خودم نبود. من این دست ها را نمی خواهم…

من فقط رنگین کمان زیبای خودم را می خواهم.

کرم گفت: و من هم مروارید سیاه و درخشان خودم را…

این دفعه ی آخر است که می بخشمت.

ولی بچه قورباغه نتوانست سر قولش بماند. او تغییر کرد.

درست مثل دنیا که تغییر می کند.

دفعه ی بعد که آن ها همدیگر را دیدند،

او دم نداشت.

کرم گفت: تو سه بار زیر قولت زدی و حالا هم دیگر دل من را شکستی.

بچه قورباغه گفت: ولی تو رنگین کمان زیبای من هستی.

آره، ولی تو دیگر مروارید سیاه ودرخشان من نیستی. خداحافظ.

کرم از شاخه ی بید بالا رفت و آنقدر به حال خودش گریه کرد تا خوابش برد.

یک شب گرم و مهتابی،

کرم از خواب بیدار شد..

آسمان عوض شده بود،

درخت ها عوض شده بودند

همه چیز عوض شده بود…

اما علاقه ی او به بچه قورباغه تغییر نکرده بود.با این که بچه قورباغه زیر قولش زده بود، اما او تصمیم گرفت ببخشدش.

بال هایش را خشک کرد.

بال بال زد و پایین رفت تا بچه قورباغه را پیدا کند.

آنجا که درخت بید به آب می رسد،

یک قورباغه روی یک برگ گل سوسن نشسته بود.

پروانه گفت: بخشید شما مرواریدٍ…

ولی قبل ازینکه بتواند بگوید : …سیاه و درخشانم را ندیدید؟

قورباغه جهید بالا و او را بلعید ،

و درسته قورتش داد.

و حالا قورباغه آنجا منتظر است…

…با شیفتگی به رنگین کمان زیبایش فکر می کند….

…نمی داند که کجا رفته.

جی آنه ویلیس



سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:25 ::  نويسنده : پری

 

نیوتن جاذبه را به خاطر افتادن سیب بر روی سرش کشف کرد. این داستان را همیشه در مدرسه ها می شنیدیم که نیوتن عزیز زیر درخت سیب نشسته بوده و سیبی که در همان اثنا روی سرش می افتد او را به فکر می اندازد و نهایتا قانون جاذبه توسط او کشف می شود. اما واقعیت این است که خود نیوتن هیچگاه این داستان را مطرح نکرده است و این داستان چندین دهه پس از کشف قانون نیوتن و بعد از مرگ وی بر سر زبانها افتاد. شاید این داستان را باید بزرگترین دروغی که در مدرسه ها به ما گفته اند نام گذاشت.

نیوتن

۲- فصل ها بخاطر نزدیکی زمین به خورشید بوجود می آیند. به ما یاد دادند که بخاطر تغییر فاصله زمین از خورشید فصل ها از بهار به تابستان، پاییز و زمستان تغییر می کنند. این افسانه غلط است. در واقع در بسیاری از شهرها در فصل تابستان، فاصله بین زمین و خورشید، بیشتر از فصل های دیگر است. تحقیقات علمی این نکته را اثبات کرده اند که تغییر فصول بدلیل تغییر زاویه زمین بر روی محور خود ایجاد می گردد. هنگامی که زمای به صورت عمود بر خورشید قرار می گیرد تشعشع بیشتری را نیز دریافت می کند.

تغییر فصل ها

۳- سیاه چاله هر چه در اطرافش باشد را می خورد. (به درون خود می کشد) در مدرسه تصور شرورانه ای از سیاه چاله به ما دادند و می گفتند که سیاه چاله هر شئ اطرافش را بدرون خود می کشد. اما این تمام حقیقت نیست. سیاه چاله اجسام را به داخل خودش می کشد اما نه لزوما همه اجسام. به دلیل گرانش بالا در سطج سیاه چاله عمل کشش به سمت سیاه چاله رخ می دهد اما همواره این گرانش بر گرانش دیگر ستاره ها برتری نخواهد داشت.

سیاه چاله

۴- دیوار چین از کره ما قابل رویت است. این داستان هیچ گاه به اثبات نرسید و در هیچ تصویر گرفته شده از خارج زمین، دیوار چین را نمی توان دید.

دیوار چین

۵- هشت لیوان آب در طول روز برای سلامتی ضروری است. این یک باور عمومی است که برای زنده ماندن حتما می بایست آب خورد. و روزی هشت لیوان آب را ضروری می دانستند. اما واقعیت کمی متفاوت تر است. به منظور حفظ هیدراته بدن، می توانیم از نوشیدنی های دیگر نظیر میوه، آب میوه و سبزیجات استفاده کنیم که نیاز بدن به آب را تا حدودی تامین می کنند. بنابراین صرف ضرورت نوشیدن روزی هشت لیوان آب کاملا اشتباه می باشد.

8 لیوان آب در روز

۶- مغز انسان دارای حواس پنج گانه است. این واقعیت که مغز انسان دارای پنج حس بینایی، بویایی، چشایی، شنوایی و لامسه است را همه در مدرسه ها آموخته ایم. اما این نیز یک فریب علمی بزرگ است. چرا که دانشمندان معتقدند مغز انسان دارای حواس دیگری نظیر حس تعادل، سرعت، گرسنگی، خارش، اکستراپولیت درد، اکستراپولیت حرارت (اکستراپولیت به این معنی است که شما قسمتی از موضوع را بدانید و بقیه آنرا بتوانید پیش بینی کنید. این مورد در نمودار های تحلیلی بسیار کاربرد دارد که نرم افزارهای محاسبه گر ادامه نمودار را با توجه به قسمت های موجود نمودار اکستراپوله می کنند) و … می باشد. دانشمندان معتقد به این قضیه، حواس انسان را بین ۹ تا ۲۰ حس متغییر دانسته اند.

مغز انسان و حواس پنج گانه

۷- همه انسانها متفاوت هستند. در تعالیم مدرسه این افسانه قهریه را آموختیم که چون انسانها شیوه آموزش متفاوت دارند لذا با یکدیگر متفاوت هستند. اما تحقیقات و آزمایشات علمی حقیقت دیگری را به اثبات رسانده اند. حقیقت این است که انسانها هنگام قرار گرفتن در معرض موارد مشابه، رفتار یکسانی را نشان می دهند. و با توجه به تحقیقات تنها ویژگی های ظاهری بسیار از انسانها متفاوت می باشد اما ویژگی رفتاری آنها در شرایط مشابه، یکسان است. (خوانندگان عزیز توجه نمایند که صحبت از تفکر جمعی می باشد و وجود استثناء در اینگونه تحقیقات کاملا طبیعی است و چه بسا تایید کننده صحت آزمایش).

همه انسانها

۸- گاز CO2 آلاینده است و مضر. حتما بیانیه های مختلف در مورد کاهش مصرف گاز دی اکسیدکربن جهت کنترل گرمایش زمین، کمک به محیط زیست شنیده اید و همگی متفق القول از تاثیر منفی این گاز بر محیط زیست و سلامتی و آلودگی های آن صحبت کرده اند. اما حقیقت بازهم کمی متفاوت تر است. CO2 مسئول اینهمه آلودگی نیست. حدود ۸۰% از اتمسفر را گاز نیتروژن تشکیل داده است. اگه این مقدار بیشتر بود، بعنوان مثال اگر ۱۰۰% آن نیتروژن بود ما دیگر قادر به زندگی بر روی زمین نمی بودیم. حیات بر روی کره مین بدون وجود CO2 نیز غیر ممکن است چرا که گیاهان برای رشد و نمو نیاز به دی اکسید کربن دارند. در واقع مواد سمی صنایع مخلوط شده با CO2 مسئول آلودگی آن است.

آلایندگی گاز CO2

۹- خفاش کور است. در کلاس های درس آموختیم که خفاش ها کور هستند. اما درست نیست چرا که خفاش ها از سیستم Biosonar برای شناخت دنیای پیرامون خود استفاده می کنند. خفاش با دریافت پژواک صدای فرستاده شده می تواند موقعیت تمامی اشیاء اطرافش را تشخیص دهد. این سیستم تشخیص اشیاء بسیار دقیق و پیچیده است و شاید بهتر بود بجای لفظ کور برای سیستم بینایی پر برکت(نمی دونم چرا این اصطلاح را نوشتم!) خفاش، اصطلاح بهتری را به کار می بردند.

خفاش کور

۱۰- صدای اردک اکو نمی شود. (کواک کواک) خوب یادم هست که آموخته بودم صدای اردک ها اکو نمی شود. اما در آن روزگاران مثل بقیه آموخته هایم هیچ علاقه ای به دانستن دلیلش نداشتم. اما امروز دارم و میدانم! صدای اردک اکو می شود و مسئله این است که گوش ما انسانها قادر به شنیدن صدای اکو آن نیست. دانشمندان با طراحی اتاق مخصوص توانستند پژواک صدای اردک را بشنوند 

صدای اردک اکو نمی شود

 



درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پری دریایی و آدرس mermeid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 51
بازدید کل : 123466
تعداد مطالب : 359
تعداد نظرات : 31
تعداد آنلاین : 1